Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2016

OLYMPIC CLASSIC RALLY: BUSINESS AS...UNUSUAL!!!

Η ΟΜΑΕ και οι φίλοι της, διοργάνωσαν άριστα ένα τριήμερο διεθνή αγώνα σε εντελώς λάθος περιοχή, στην Μύκονο, μια "βλαχομπαρόκ" επιλογή που μπορεί να οφείλεται (πιθανολογούμε): A) σε προσπάθεια προσέλκυσης ξένων συμμετοχών με το όνομα-κράχτη του τεως κοσμοπολίτικου (και νυν μερικώς αραβόφωνου) νησιού, Β) σε επιθυμία παραγόντων (που έχουν λόγο στην Επιτροπή Ιστορικών ΕΠΑ) λόγω...εντοπιότητας, Γ) στην "βλαχομπαρόκ" αντίληψη που μαζεύει κόσμο συγκεκριμένης κατηγορίας στο εξόχως "λαϊκό" αυτό μέρος. Περί ορέξεως στρόφαλος, ναι, σύμφωνοι, αλλά εδώ επρόκειτο για "τριήμερο" (περίπου) και αυστηρό  regularity που μετρούσε στο Ευρωπαϊκό Κύπελλο της FIA, και όχι για διήμερη χαλαρή βόλτα αναψυχής με κλασσικά αυτοκίνητα, όπως αντίστοιχα rallies νησιών (που καλώς γίνονται και μακάρι να ήταν περισσότερα όπως στο παρελθόν). Εφ' όσον η βασική επιλογή λοιπόν ήταν λάθος, όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν και τόση σημασία, αλλά θα τα αναφέρουμε γιατί έχουν το νόημά τους, μια και έρχεται το 2017 και καλό θα ήταν να μην επαναληφθούν οι φετινές ανοησίες και ασυννενοησίες. (Και επειδή, ατυχώς, υπάρχουν πολλά συμφέροντα και μικροσυμφέροντα, συμπάθειες και αντιπάθειες, προτιμήσεις και εξαιρέσεις στον χώρο που "αλλοιώνουν" την πραγματικότητα, το Auto Classic είναι το μόνο "μέσο" που εντελώς αδέσμευτα και χωρίς απολύτως κανένα συμφέρον μπορεί να πει τα πράγματα όπως πραγματικά είναι, και τα θετικά και τα αρνητικά).
 Οι πολύ λίγες ουσιαστικές συμμετοχές, οφείλονται εν μέρει στην αντίθεση πολλών συμμετεχόντων στον άκομψα επίμονο τρόπο με τον οποίο η ΟΜΑΕ επιχειρεί να εισέλθει στον χώρο της κλασσικής Regularity (προκηρύσσοντας ένα Πρωτάθλημα στη μέση περίπου της χρονιάς, με επαγγελματίες οργανωτές και υψηλά budgets-πλην ΑΛΑΚ), εν μέρει στην...φοβιστική προοπτική των 250+ χιλιομέτρων στο "ανύπαρκτο" και επικίνδυνο (για κάθε είδους συναγωνισμό, έστω και "αργό") οδικό δίκτυο" της Μυκόνου, και εν μέρει στο υψηλό κόστος (για κάποιους τα χρήματα ήταν πολλά, άσχετο αν του υπόσχοντο "μίνι διακοπές στο Καλό Λιβάδι"! Είπαμε, δεν διαβάζουν όλοι HELLO και ΟΚ!!!). Ετσι, ανάμεσα στους ελάχιστους συμμετέχοντες υπήρχαν βασικά όσοι είχαν κάποιο συμφέρον (ακόμα και εμπορικό, μια και ως γνωστόν ένας πολύ καλός συμμετέχων είναι κατασκευαστής και πωλητής καλών ηλεκτρονικών οργάνων υπολογισμού της "νέας εποχής", σύμφωνα με το δόγμα Βουλγαράκη ότι το νόμιμο είναι και θεμιτό-η λέξη "ηθικό" δεν ταιριάζει εδώ, πέφτει βαριά, σοβαροί να είμαστε, για παιχνίδι μεγάλων παιδιών πρόκειται). Ακόμα, συμμετείχαν όσοι πέρασαν ως προσκεκλημένοι ένα όμορφο Σαββατοκύριακο στη Μύκονο, αλλά και όσοι ΗΘΕΛΑΝ να περάσουν ένα Σαββατοκύριακο στη Μύκονο κάνοντας βόλτα με τα αυτοκίνητά τους. Και εδώ όμως, (όπως έγινε και σε πρόσφατο αγώνα της ΦΙΛΠΑ), η "πονηριά" του οργανωτή-σχεδιαστή στην πλοήγηση έφερε ανατροπή και χιλιάδες βαθμούς ποινής σε πολλούς συμμετέχοντες, που τέθηκαν εκτός διεκδίκησης και "καταδικάστηκαν" σε άσκοπα περάσματα ξανά και ξανά απο τα ίδια σημεία (κάτι απαραίτητο για να συμπληρωθούν τα χιλιόμετρα). Οσο για τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, η απαράδεκτη επιλογή της Μυκόνου για ΤΕΤΟΙΟ regularity έχει ήδη καταδικαστεί από αυτούς που συμμετείχαν και έζησαν το πρόβλημα (υπάρχουν, υποθέτουμε και οι ευτυχείς!), οπότε δεν χρειάζεται να προστεθεί κάτι άλλο παρά μόνο η ευχή να αποφευχθούν τέτοια δύσκολα νησιά για τόσο μεγάλες εκδηλώσεις στο μέλλον.
 Η οργάνωση είχε ανατεθεί (όπως και στο ΙΡΕ αλλά και στο rally regularity της ΑΛΑΚ) σε επαγγελματία οργανωτή επιλογής ΟΜΑΕ, που μάλιστα έχει νέο όνομα εταιρείας (εμφανίζεται παντού στα έντυπα του αγώνα), και αντί για το γνωστό Triskelion τώρα ονομάζεται OUT LOUD. Η φράση, σε ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά θα μπορούσε να είναι και "Ξεφωνίζω" (crying out loud/cryin' aloud) , αλλά για να αποφευχθούν οι συνειρμοί (ότι η ΟΜΑΕ βοηθά επαγγελματίες να κερδίσουν ΝΟΜΙΜΑ χρήματα απο την κατά βάση χομπίστικη  Regularity), ο ιδιοκτήτης της εταιρείας διορίσθηκε σαν μέλος της Επιτροπής Ιστορικού της ΕΠΑ ΟΜΑΕ! Αρα όλα σωστά; Ας πούμε απλά οτι τέτοιες φάσεις δεν τολμούσε να κάνει ούτε η ΕΛΠΑ, και μάλιστα επι παντοδυναμίας της! Η δε αρχή που έκανε τότε (η ΕΛΠΑ) με την ανάθεση του Ράλλυ Ακρόπολις WRC σε ιδιωτική εταιρεία, κατέληξε σε "φέσι" του Οργανωτή-promoter 170.000 Ευρώ προς τρίτους, το οποίο πλήρωσε η...ΟΜΑΕ με τα χρήματα των αγωνιζομένων (λισάνς και παράβολα), κάτι για το οποίο ακόμα ελέγχεται. 
 Πίσω όμως στη..Μύκονο, και για να είμαστε  σωστοί και δίκαιοι, πρέπει να εξάρουμε την ικανότητα του Οργανωτή όσον αφορά τα logistics των διοργανώσεων που έχει πραγματοποιήσει ως τώρα, καθώς και την πολύ καλή χρονομέτρηση της εταιρείας Sportstiming: Αφίσες, μπροσούρες, bulletins, site εκδήλωσης, πληροφορίες, ωράρια, σχεδιασμός, όλα άριστα. Αυτό που ΔΕΝ ήταν άριστο, ήταν η "προπαγάνδα" με διαφημιστικά δελτία Τύπου  για την εξέλιξη της εκδήλωσης που προκαλούσαν θυμηδία, μια και όταν θέλεις οι "δημοσιογράφοι" που πληρώνεις/ανταμοίβεις να γράφουν καλά για σένα, πρέπει να τους λες να βάζουν ΚΑΙ τα αρνητικά, αλλιώς φτιάχνεις μίγμα Αυγής, Γεροβασίλη και Λαζόπουλου (και πάλι ο νοών νοήτω -μην χάσουμε και το χιούμορ μας!).  Το "πρόβλημα" του συγκεκριμένου άξιου και προσεκτικού επαγγελματία οργανωτή και νεοδιορισθέντος μέλους της Επιτροπής Ιστορικών ΕΠΑ-ΟΜΑΕ στην συγκεκριμένη εκδήλωση, ήταν τα "κόλπα" στην πλοήγηση, που θέτουν τον κόσμο εκτός αγώνα και είναι εντελώς περιττά όταν υπάρχουν ...40 χρονομετρημένες δοκιμασίες σε ένα νησάκι! Δηλαδή, οι ισοβαθμίες είναι εντελώς απίθανες, οπότε άσε τον κόσμο να ολοκληρώσει. Μην γυρνάμε πίσω στα "τριαντάρια" της  ΦΙΛΠΑ, της  ΕΛΠΑ και του κ. Χ. Αποστολίδη που κατέστρεφαν τα Ιστορικά Ακρόπολις την δεκαετία του 2000, ενώ επειδή τότε απαγορεύονταν τα ηλεκτρονικά οργανάκια που μετρoύν και υπολογίζουν από απόσταση σε cm και μ.ω.τ. μέχρι ώρα για το...wc του πληρώματος και θερμίδες γευμάτων, και πάλι οι β.π. ήταν πολλοί και δύσκολοι, χωρίς περίπτωση ισοβαθμιών και με καθαρούς -και πανάξιους- νικητές. Αυτό που συνέβη τότε, ήταν ότι οι πονηροί που κοροϊδεύουν τους συναθλητές τους άρχισαν να χρησιμοποιούν κρυφά απαγορευμένα όργανα/συσκευές μέτρησης, κι έτσι οι Αρχές (κυρίως η FIA) αναγκάστηκαν να τα νομιμοποιήσουν. Και πάλι (φυσικά!) σήμερα ξεχωρίζουν οι πιο άξιοι "χειριστές" ηλεκτρονικών συσκευών, ενώ οι ΕΔ έγιναν  πιο πολλές με κρυφές μετρήσεις στο δέκατο του δευτερολέπτου. Ως εκ τούτου, οι "παγίδες" της πλοήγησης  στις μέρες μας έχουν νόημα και λόγο ύπαρξης μόνο σε εύκολους, σύντομους "αγώνες" για να βγάλουν αποτελέσματα και να αυξήσουν κάπως τον βαθμό δυσκολίας. Τέλος πάντων, απόψεις είναι αυτές και απλά αναφέρουμε (κάποιες από) τις δικές μας. Ολες οι απόψεις πρέπει να ακούγονται και είναι σεβαστές, και όσοι αγαπούν το Regularity  συμμετέχουν σε ΟΛΕΣ τις εκδηλώσεις (εφ' όσον τις αντέχουν οικονομικά και τους αρέσουν οργανωτικά). Οι προτιμήσεις Αρχών και αρχών, δηλαδή τα δύο Πρωταθλήματα που προκήρυξαν φέτος και θα προκηρύξουν το 2017 η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ και η ΟΜΑΕ ως έχουσες κάθε δικαίωμα σαν αυτόνομες και αναγνωρισμένες από το Κράτος Ομοσπονδίες, δεν θα πρέπει να "εμποδίσουν" τους φίλους του σπορ να συμμετάσχουν σε όσες και όποιες εκδηλώσεις ΚΑΙ των δύο θελήσουν, "φοβούμενοι" μήπως δυσαρεστήσουν την λέσχη "τους" ή την ομοσπονδία "τους". Το ότι η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ αποτελεί την αυθεντική (και μοναδική ως δραστηριότητα) έκφραση των παλαιών οχημάτων, είναι γεγονός. Αλλά και το ότι τα Sporting Ιστορικών (μια τεράστια υπόθεση, πιο σημαντική ακόμα και απο τα σύγχρονα σε ορισμένες χώρες και αγώνες!) είναι αρμοδιότητα, ευθύνη και γνώση της ΟΜΑΕ (FIA) είναι επίσης γεγονός, με τα Rally Regularity να "κολλάνε" σαν ευπρόσδεκτη δραστηριότητα απο άποψη συγκέντρωσης συμμετοχών στις δύσκολες εποχές μας. Ποιό καλύτερο και πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα απο αυτό της ΑΛΑΚ (Σωματείο ΟΜΑΕ, απο την ιδιαίτερη πατρίδα της στήλης, την Κόρινθο), που προ λίγων εβδομάδων διοργάνωσε, ΧΩΡΙΣ να έχει προϊστορία στο είδος, ένα Rally Regularity με 70 συμμετοχές, ενώ αυτή την εβδομάδα αναγκάστηκε να ακυρώσει ένα Rally Sprint σύγχρονων αυτοκινήτων λόγω λίγων, ελάχιστων, συμμετοχών;!
Ο ανταγωνισμός των Ομοσπονδιών για προσέλκυση συμμετοχών, σε άλλη περίπτωση και συγκυρία πιθανόν και να ήταν καλοδεχούμενος (ανάλογα με τις μεθόδους που θα χρησιμοποιούντο βέβαια). Σήμερα όμως, είναι μάλλον αστείο το να πιστεύει σοβαρά κάποιος ότι θα "βοηθήσει" τα Σωματεία του να κάνουν μερικούς αγωνάκους regularity για τα έξοδα (μια και δεν βγαίνουν με τις 15-25 συμετοχές των σύγχρονων Rally και Sprint). Oι συμμετέχοντες στην Regularity ούτε χρήματα έχουν ούτε και τα διαθέτουν χαλαρά. Και κάτι ακόμα: Είναι φίλοι των παλαιών αυτοκινήτων και ΧΟΜΠΙΣΤΕΣ, ενώ ελάχιστοι ανάμεσά τους είναι επαγγελματίες, όπως κατά κόρον συμβαίνει στους σύγχρονους αγώνες. Είπαμε, κανα δυό  μηχανικοί που αλιεύουν πελάτες, ο καλός συμμετέχων που φτιάχνει και πουλάει όργανα μέτρησης, ο επαγγελματίας οργανωτής, αυτοί είναι όλοι πάνω κάτω. Αλλού βρίσκονται τα ουσιαστικά θέματα, όπως το παρακάτω: 
 Η Κρήτη, απέχει απο τις κλασσικές εκδηλώσεις (του κέντρου). Η Μαγνησία το ίδιο. Η Β. Ελλάδα με την πολύ δυνατή στα κλασσικά αυτοκίνητα Θεσσαλονίκη, το ίδιο. Εχει μείνει η Αττική και η Αργολίδα να διοργανώνουν, να συμμετέχουν και να..."πρωταθληματίζονται"!!! Αν είμαστε στη θέση των Ομοσπονδιών, θα μας απασχολούσε η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ διοργάνωση και συμμετοχή (και το πως θα την επαναφέρουμε!). Και αν είμαστε στο κάθισμα ενός μόνιμου συμμετέχοντα, θα επιλέγαμε τις διοργανώσεις και τα Πρωταθλήματα που θα μας άρεσαν και που θα "αντέχαμε" οικονομικά. Επειδή το κλασσικό αυτοκίνητο είναι χαρά και απόλαυση, θα ακολουθούσαμε, ακριβώς, αυτές που μας δίνουν χαρά και απόλαυση! Όλες; Όλες, αν ήταν δυνατόν! (Πιθανόν με την εξαίρεση ενός απαιτητικού τριήμερου regularity στη Μύκονο, αλλά αυτό είναι ένα θέμα που εξαντλήσαμε ήδη!).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα αποτελέσματα στη σελίδα της sportstiming.gr, ΕΔΩ
*Δυστυχώς, για τους δικούς τους λόγους, η Ομοσπονδία ΟΜΑΕ και οι Οργανωτές δεν μας στέλνουν δελτία Τύπου και φωτογραφίες των εκδηλώσεών τους (και δεν είναι οι μόνοι: Μόνο ο AC3 και ο ΣΙΣΑ ενημερώνουν σε μόνιμη βάση το Αuto Classic για τις εκδηλώσεις τους, και μετά απο πολύ καιρό μας έστειλε και η ΦΙΛΠΑ ένα δελτίο Τύπου για το φετεινό Concours. Πέραν τούτων ουδέν, ευχαριστούμε!). 
*Με χαρά θα αναρτήσουμε δελτίο Τυπου, παρατηρήσεις και φωτογραφίες που θα μας στείλουν φίλοι της σελίδας που συμμετείχαν στο Olympic Classic Rally.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου