Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017

ΤΟ ΤΑΤΟΪ, ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΨΕΜΜΑΤΑ!

  Η στήλη αυτή, όπως έχετε σίγουρα διαπιστώσει, εδώ και μερικούς μήνες έχει σιωπήσει, και απλά παρακολουθεί και καταγράφει τα τεκταινόμενα στον χώρο του αγωνιστικού (κυρίως) αυτοκινήτου, Ιστορικού αλλά και σύγχρονου.
Οι λόγοι του πολύμηνου "Sabbatical" που χαρίσαμε στον εαυτό μας, δεν είναι άλλοι απο τις τελευταίες εξελίξεις σε ένα χώρο που αγαπάμε, στηρίζουμε και υπηρετούμε εδώ και πολλά χρόνια, αγοράζοντας το πρώτο Ιστορικό μας αυτοκίνητο σαν teenagers ακόμα το μακρινό 1975 (μια Mercedes  170 V του 1948), και το δεύτερο το 1979 (μια Jaguar MKII του 1963), με μερικές δεκάδες να ακολουθούν μέχρι σήμερα. Παράλληλα, μια Πρωταθληματική καρριέρα στους δύο τροχούς, μας "γύρισε" σε όλη την Ελλάδα για τις αναβάσεις, απο τον Ομαλό στον Χορτιάτη, απο τον Διόνυσο και την Ριτσώνα στον Κάλαμο και στο Σούλι (Κιάτου), και απο την Πιτίτσα  στον Κρεμασμένο (και ΟΧΙ "Κρεμαστό") Λαγό της Βούλας. Και φυσικά ήταν η Ταχύτητα, "η Βασίλισσα" του μηχανοκίνητου σπορ, και ο Μέγας Ναός της, το Τατόϊ, όπου συγκεντρώνονταν πάνω απο 25.000 θεατές που κατέφθαναν με κάθε μέσο, ποδήλατα, μηχανάκια, λεωφορεία, τραίνα, ΙΧ, ακόμα και με τα πόδια, για να δουν αγωνιστικά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες απο απόσταση πολλών δεκάδων μέτρων, σε μια ατέλειωτη ευθεία. Ολα αυτά τα ζήσαμε για χρόνια, απο την αρχή μέχρι το τέλος τους, όπως και πολλοί άλλοι βέβαια, και τουλάχιστον κρατάμε το δικαίωμα της γνώσης και της ανάμνησης. Αυτό "το δικαίωμα" δεν μας δίνει κανένα "λόγο παραπάνω", αλλά μας κάνει να διαφωνούμε με τα όσα συμβαίνουν (και ιδίως με τον τρόπο που γίνονται), να προβλέπουμε τις εξελίξεις (αφού είναι προβλέψιμες οι κινήσεις των ερασιτεχνών), να στενοχωριόμαστε με την πορεία που έχουν πάρει οι κάποτε "αγνά χομπίστικες" και σήμερα "επαγγελματικά οργανωτικοκυπελλοθηρικές" εκδηλώσεις με τα αδιάφορα "τετραγωνισμένα" αυτοκίνητα των Eighties (της χειρότερης και σχεδιαστικά ανέμπνευστης δεκαετίας στην Ιστορία του αυτοκινήτου), και τέλος να αγανακτούμε με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι νέοι και νεοπαγείς οργανισμοί-"εταιρείες" που ασχολούνται οψίμως με τις διοργανώσεις σύγχρονων και ιστορικών αυτοκινήτων αντάμα, με βασικό (αν όχι μοναδικό) σκοπό το κέρδος.
 Αυτό δεν είναι κολάσιμο. Το αντίθετο μάλιστα, είναι θετικό, γιατί οι σωστές αγωνιστικές διοργανώσεις ξεκινούν με δύο βασικά στοιχεία: Χρήμα και δημοσιότητα (όπου το ένα φέρνει το άλλο, σαν την απόσταση και τον χρόνο που φέρνουν την ταχύτητα!). Ομως, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπαίνει στην εικόνα ΤΟ ΨΕΜΜΑ και η ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ!
΄Η μήπως υπάρχει;
 Η "οργάνωση" με το όνομα ΔΙΕΛΠΙΣ, εδώ και χρόνια ασχολείται (και απασχολεί τα Μέσα) με την προσπάθεια διοργάνωσης αγώνα F1 στην Δραπετσώνα. Προσφάτως, και επειδή το σχέδιο αυτό έχει μπει στον πάγο (λόγω της οικονομικής κατάστασης της Ελλάδας, και όχι μόνο), η οργάνωση ΔΙΕΛΠΙΣ μετεξελίχθηκε σε "Λέσχη¨ διοργάνωσης αγώνων, με το όνομα ΔΙΕΛΠΙΣ ΠΕΡΙ ΑΓΩΝΩΝ, και μέλη επιφανείς επιχειρηματίες αλλά και πολιτικούς, κυρίως κεντροαριστερού φάσματος. Για να κινήσει το ενδιαφέρον του κοινού και των (υποψηφίων) αγωνιζομένων, η Λέσχη ανακοίνωσε ότι θα διοργανώσει αγώνα Ταχύτητας στη Ρόδο, μέσα στην πόλη, κάτω απο τα τείχη, στην παλιά διαδρομή. Έπεισε μάλιστα και τους συνεργάτες της -μέλη του Αθλητικού Σωματείου Start Line (η θρυλική παλαιά ΠΑΛΑΣ), ότι η Περιφέρεια Δωδεκανήσου ήδη ετοίμαζε την τοποθέτηση μπαριέρας μήκους...8 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη για τον αγώνα! Να σημειωθεί εδώ, ότι η Start Line ήταν απαραίτητη για τους σκοπούς και στόχους της Οργάνωσης-Λέσχης ΔΙΕΛΠΙΣ, πρώτον γιατί χρειάζεται ένα Αθλητικό Σωματείο για την άδεια τέλεσης απο την ΟΜΑΕ αλλά και την ίδια την διοργάνωση σε know how και ανθρώπινο δυναμικό, και δεύτερον γιατί είς εκ των επικεφαλής του, είναι και μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, της ΟΜΑΕ, εξασφαλίζοντας έτσι τουλάχιστον θετικές εισηγήσεις.
  Ας ανοίξουμε εδώ μια παρένθεση ειδικά για το Ιστορικό αυτοκίνητο, το οποίο τα τελευταία χρόνια των ισχνών (αγωνιστικών) αγελάδων, έχει μεταβληθεί σε πολύφερνη νύφη, με προίκα τους συμμετέχοντες. Και αναφερόμαστε φυσικά στην Regularity, γιατί τα Ιστορικά Sporting εμπίπτουν στην δικαιοδοσία της FIA, άρα είναι αρμοδιότητα της ΟΜΑΕ, και οι συμμετοχές τους είναι μετρημένες και συγκεκριμένες. Η Regularity, μέχρι πριν λίγα χρόνια αποτελούσε και στην Ελλάδα ένα χόμπυ περισσότερο παρά "αγωνιστικό Σπορ", μια ευκαιρία οδηγικής απόλαυσης του Κλασσικού αυτοκινήτου, σε οργανωμένες εκδηλώσεις. Δηλαδή, οι εκδηλώσεις υπηρετούσαν το αυτοκίνητο, και όχι την φιλοδοξία νεόκοπων συμμετεχόντων που πρωτίστως ενδιαφέρονται για τον αγώνα και το αποτέλεσμα και σχεδόν καθόλου για το ιστορικό όχημα. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που στους σημερινόυς αγώνες Regularity επιλέγονται συνήθως νεώτερης τεχνολογίας αυτοκίνητα (τέλη δεκαετίας 1970 και μέχρι 1987), μια και είναι πιο εύκολα και κατάλληλα για την μετεξέλιξη της Regularity απο χόμπυ σε αγώνα, με τα ηλεκτρονικά όργανα μέτρησης και τις απίστευτες επιδόσεις ακριβείας. Δηλαδή, πρόκειται "για κάτι άλλο", που χρησιμοποιεί ακόμη τους κανονισμούς και το πλαίσιο της Regularity, το οποίο εδώ και δεκαετίες έχει πασχίσει να δημιουργήσει -στη χώρα μας- η ΦΙΛΠΑ (πριν κι αυτή μετασχηματιστεί/παραδώσει στην Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ). Σε αυτό το σημείο, προ διετίας περίπου, η ΟΜΑΕ προσπάθησε να πάρει  μερίδιο απο τις συμμετοχές της Regularity, και "να το μοιράσει" στα Σωματεία-μέλη της, τα οποία την τελευταία τριετία έφτασαν να κάνουν αγώνες ακόμα και με 20 συμμετοχές (ή τους ματαίωναν), ενώ το πρωτάθλημα Ταχύτητας έχει διακοπεί απο το 2011 (ένας απο τους λόγους γι' αυτό, είναι η αδυναμία συνεννόησης της ΟΜΑΕ με τον ιδιόρρυθμο ιδιοκτήτη της πίστας της Πάχης Μεγάρων, που έχει εξελιχθεί σε embargo, και απο τις δύο πλευρές!). Για να μην μακρυγορούμε, η ΟΜΑΕ πέτυχε απόλυτα το στόχο της, δηλαδή να αποκτήσουν τα Σωματεία της μερίδιο στα Ιστορικά, χρησιμοποιώντας ως πλήρωμα για τον Δούρειο Ιππο της μερικούς (κυρίως νέους αλλά και ένα-δύο παλιούς) συμμετέχοντες σε διοργανώσεις Regularity (δικές της αλλά και της ΕΟ ΦΙΛΠΑ), οι οποίοι, κάποτε "κατευθυνόμενοι-κολακευόμενοι-αυτοθαυμαζόμενοι" και κάποτε αυτοβούλως επειδή έτσι πίστευαν, κατάφεραν να αποπροσανατολίσουν πρώτα τις Λέσχες και μετά την ίδια την ΕΟ ΦΙΛΠΑ. Το αποτέλεσμα ήταν να "γίνουν όλοι μία απο τα ίδια" σε κάθε επίπεδο, σε κανονισμούς, σε χρήση ηλεκτρονικών οργάνων, σε τρόπο διοργάνωσης, ακόμα και σε νοοτροπία. Και αυτό είναι το χειρότερο όλων, γιατί η ΕΟ ΦΙΛΠΑ και οι Λέσχες της απεμπόλησαν τον τίτλο των φίλων των Κλασσικών οχημάτων και τείνουν να γίνουν απλοί (και ίδιοι) "διοργανωτές αγώνων". Μετά τις φετινές αρχαιρεσίες  μάλιστα, το νέο Δ.Σ. της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ έκανε ακόμα περισσότερα βήματα προς την ΛΑΘΟΣ κατεύθυνση, προσπαθώντας να "ανταγωνιστεί" την ΟΜΑΕ στον τομέα που η Ομοσπονδία έχει το πάνω χέρι (διοργάνωση αγώνων!), και  επίσης διαπράττοντας το ολέθριο σφάλμα να "υποταχθεί" στις απαιτήσεις μιας χούφτας (κυριολεκτικά!) συμμετεχόντων, οι οποίοι δεν ήταν καν μέλη της αλλά ανήκαν στην απέναντι (ας την πούμε έτσι) "παράταξη". Αυτός ηταν και ένας λόγος που διακόψαμε προσωρινά σαν Αuto Classic την αρθρογραφία μας, γιατί πραγματικά μας στενοχωρεί το ότι σταδιακά όλοι μετατρέπονται "σε οργανωτές που κυνηγούν συμμετέχοντες κάνοντάς τους όλα τα χατήρια για να μην πάνε απέναντι", αντί να παραμείνουν πιστοί και αληθινοί στην ομορφιά, την σπανιότητα, την συντήρηση, την διατήρηση και την διάδοση της ιδέας των κλασσικών αυτοκινήτων. Σταδιακά θα χάσουν κόσμο (ήδη εχει συμβεί αυτό) ο οποίος θα εκφράσει την αγάπη στο χόμπυ του με την δημιουργία άλλων εστιών και εκδηλώσεων. Η "αιτιολογία" ότι η FIVA δέχεται αυτοκίνητα μέχρι του 1987 και η FIA μέχρι του 1990 είναι σωστή, αλλά οι Λέσχες και τα Σωματεία θα πρέπει να ξέρουν ότι θα ζήσουν μόνο με αυτά στην πορεία, και κάποιος άλλος φορέας που δεν έχει αυτοσκοπό τους αγώνες θα δημιουργηθεί για να τα αγκαλιάσει (και να τον αγκαλιάσουν όλοι όσοι πιστεύουν ότι ένα Κλασσικό αυτοκίνητο δεν ορίζεται μόνο απο την ηλικία των 30 ετών).
 Μέσα σε αυτό το κλίμα, η οργάνωση-Λέσχη ΔΙΕΛΠΙΣ ΠΕΡΙ ΑΓΩΝΩΝ, με την ανοχή της ΟΜΑΕ αλλά και την "σιωπή" της συνεργαζόμενης Start Line, ανακοίνωσε την ...έναρξη του Πρωταθλήματος Ταχύτητος 2017 για τον Οκτώβριο στο Τατόϊ. Και στο τέλος του  μήνα, ένας δεύτερος αγώνας θα γίνει στην Ρόδο. Και σε αυτό το σημείο, θα τονίσουμε ότι για εμάς, η σκανδαλώδης απόκρυψη της αλήθειας και της πρόσφατης ιστορικής πραγματικότητας, ισοδυναμεί με ΨΕΜΜΑ. Πρώτο ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΜΑ λοιπόν, τα δελτία Τύπου που γέμισαν τα sites, αναφέροντας ότι "το Τατόϊ θα γινόταν για πρώτη φορά μετά απο 35 χρόνια"! Και δώστου "πρώτη φορά απο το 1983", και αφίσες με τον μακαρίτη τον Μοσχού, και "οι μηχανές των αγωνιστικών αυτοκινήτων ηχούν ξανά μετά απο 35 χρόνια", και τα βλέπαμε αυτά και μια χλωμιάζαμε απο το μέγεθος του ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ και μια νιώθαμε λύπη για τα μέλη της Start Line  που συνυπέγραφαν και δεν αντιδρούσαν στο ΨΕΜΜΑ. Γιατί τα μέλη αυτά, και ο Αλυτάρχης που κουνούσε τη σημαία εκκίνησης-τερματισμού στους αγώνες της Κυριακής 10/10/2017, ήταν ο ΙΔΙΟΣ που έδωσε σε εμάς την σημαία εκκίνησης στον Πρωταθληματικό αγώνα Ταχύτητας Τατοίου ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2008!!! (Διαβάστε όλο το άρθρο απο τον αγώνα του 2008 εδώ, απο το περιοδικό ΙΧAuto: http://ixauto.gr/article.php?id=584). Πόσα χρόνια μας κάνουν μέχρι σήμερα κύριοι; Ακριβώς ΕΝΝΕΑ, και τα άλλα 26 που λείπουν μέχρι τα 35, ας τα "πουλήσουμε" στους χορηγούς που μας στηρίζουν. Καλά, αφήστε "τους δημοσιογράφους των sites". Ας βρουν δικαιολογία στον εαυτό τους για τους λόγους που δεν αποκάλυψαν τους ψεύτες, δεν μας απασχολούν. Αλλά γιατί τόσο ΨΕΜΜΑ; Και γιατί κανείς δεν ανέφερε ότι Ο ΠΡΩΤΟΣ αγώνας στο Τατόϊ μετά το 1983, έγινε 25 χρόνια μετά, τον Απρίλιο του 2008 απο τον ΣΒΟΑ (Σύνδεσμος Βετεράνων Οδηγών Αγώνων) με τρελλό κόσμο και πάρα πολλές συμμετοχές, regularity αλλά και Sporting; Και ότι λόγω της μεγάλης επιτυχίας του, η Start Line διοργάνωσε κανονικό αγώνα όλων των Κατηγοριών τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου; Και ότι η ΦΙΛΠΑ το 2012 αναβίωσε το Ιστορικό Τατόϊ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, σε Regularity και Sporting, σύμφωνα με τους κανονισμούς FIVA που επιτρέπουν υψηλότερη μ.ω.τ. μέσα σε κλειστή διαδρομή; Και ότι τέτοια τεράστια επιτυχία σημείωσε η διοργάνωση, ώστε έγινε το 2ο Τατόϊ ΦΙΛΠΑ το 2013, και το 3ο Τατόϊ ΦΙΛΠΑ το 2014, με εκατοντάδες συμμετοχές!!! ΠΕΝΤΕ (5) αγώνες στο Τατόϊ έγιναν απο το 2008 μέχρι το 2014, και έρχεστε τώρα εσείς να μιλήσετε ανερυθρίαστα για "πρώτη φορά μετά απο 35 χρόνια";;; Και η ΟΜΑΕ; Και η Start Line; Και οι "δημοσιογράφοι" που  θυμούνται και γνωρίζουν (ήταν όλοι εκεί, και το 2008 και το '12 και το '13 και το ΄14); Γιατί δεν μιλάει κανείς και γιατί δεν αντιδρά κανείς σε αυτό το μεγάλο, χονδροειδέστατο ΨΕΜΜΑ; Όσο για την ΦΙΛΠΑ, η οποία αρχικά λόγω εσωτερικών και μετέπειτα λόγω οικονομικών θεμάτων αμέλησε να συνεχίσει τον θεσμό του "Classic Tατόϊ" (κάθε χρόνο, ακόμα και φέτος, μια το ανακοινώνει και μια το ματαιώνει), απλά παίρνει μια πρώτη γεύση των εξελίξεων που θα ακολουθήσουν, καθώς οι νεοπαγείς οργανώσεις θα σαρώσουν χωρίς κανένα σεβασμό στην Ιστορική αλήθεια ό,τι έχει απομείνει στην ΕΟ ΦΙΛΠΑ και στις Λέσχες της, πάντα με την έγκριση και την υψηλή εποπτεία της ΟΜΑΕ, που θα βάλει άλλους να κάνουν το "ξεκαθάρισμα" του χώρου. Αυτά τα απλά (και θεμιτά, πέρα απο το ΨΕΜΜΑ που είναι ηθικά καταδικαστέο), συμβαίνουν την τελευταία διετία, αλλά κάποιοι απο εμάς φαίνεται ότι ζουν αλλού και είτε δεν τα βλέπουν, είτε δεν τους νοιάζει.
 Πέρα απο το Τατόϊ, που διαφημίστηκε και στηρίχτηκε στην "νοσταλγική αναβίωση" αλλά οι υπεύθυνοι (δυστυχώς και η Start Line που είχε αναλάβει την διοργάνωση) "επιμελώς αμέλησαν" να αναφέρουν στα δελτία Τύπου και στο Πρόγραμμα την ύπαρξη κατηγορίας Ιστορικών, η οποία είχε τα τριπλάσια αυτοκίνητα απο την Formula Gloria, τα τετραπλάσια απο την Formula Salοon, τα διπλάσια απο το Eνιαίο Skoda Fabia και περισσότερα απο τις τρείς συμπτυγμένες Κατηγορίες GT μαζί, η οργάνωση ΔΙΕΛΠΙΣ ΠΕΡΙ ΑΓΩΝΩΝ  ανακοίνωσε όπως είπαμε και αγώνα στη Ρόδο. Οχι όμως μέσα  στην πόλη, αλλά στο αεροδρόμιο των Μαριτσών, ενώ στην πόλη θα γίνει αγώνας Regularity. Κανένα θέμα, μια χαρά θα περάσουν όσοι τρέξουν, αλλά η απορία παραμένει: Μήπως αυτό ήταν το σχέδιο απο την αρχή, και τα 8 χιλιόμετρα μπαριέρας αποτελούσαν "το δόλωμα" (ψάχνουμε τη νέα Βουγιουκλάκη, που πρωταγωνιστούσε στην ταινία που γυρίστηκε ακριβώς στη Ρόδο!).
  Δύο λόγια τώρα για τους αγωνες στο Τατόϊ, με κάθε σεβασμό στους αγωνιζόμενους αλλά και σε όλους όσοι κουράστηκαν το διήμερο να στήσουν και να ξεστήσουν την πίστα. Προφανώς, το αεροδρόμιο επιλέχτηκε για να συγκεντρώσει περισσότερο κόσμο ακριβώς "λόγω της Ιστορικής του φήμης και αναβίωσης", δηλαδή πιο πολλές συμμετοχές αλλά και θεατές με εισιτήριο 10 Ευρώ απ' ότι τα Μέγαρα, τα οποία ΣΑΦΩΣ ήταν η πιο λογική επιλογή για αγώνα, τόσο της Formula Gloria όσο και του Ενιαίου. Για να στηθεί όμως πίστα σε αεροδρόμιο, και μάλιστα χωρίς περιφερειακή οδό όπως της Τριπόλεως αλλά σε μια ευθεία σαν του Τατοίου, χρειάζονται πολλά χρήματα και ακόμα περισσότερη δουλειά. Βρέθηκαν οι χορηγοί, έγινε με αυτοθυσία και κόπο το έργο, αλλά το αποτέλεσμα δεν δικαίωσε τις προσδοκίες. Και αρχίζουμε με την πίστα, την οποια "σχεδίασε" ο εμπνευστής του Project F1 Δραπετσώνας, δείχνοντας ότι έχει μικρή εμπειρία και ακόμα μικρότερη γνώση των αγωνιστικών θεμάτων (που πάντα προσαρμόζονται είτε στις συνθήκες είτε στο δυναμικό, όποιο υπερισχύσει στην κάθε περίπτωση). Και επειδή στη χώρα μας τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι λίγα σε κάθε κατηγορία αλλά έχουν και τεράστιες διαφορές απόδοσης μεταξύ τους, για να δημιουργήσεις κάποιο ενδιαφέρον στον θεατή πρέπει να κάνεις την πίστα μικρή και "σφιχτή". Ατυχώς, ο σχεδιαστής δεν ζήτησε την γνώμη των έμπειρων ατόμων της Start Line (ή του την έδωσαν και δεν την άκουσε), και έστησε ένα μακρυνάρι μήκους 3.600 μέτρων, ξέροντας ότι έχει μόλις 8 με 12 συμμετοχές στις δύο τουλάχιστον Κατηγορίες (8 η Formula Gloria και 12 το Ενιαίο). Για να αποκτήσει τέτοιο μήκος, η διαδρομή είχε μόνο ευθείες με δύο αριστερές στροφές στις δύο άκρες της, ενώ για να δοθεί κάποιο ενδιαφέρον χρησιμοποιήθηκε η μεσαία παράκαμψη προς τον βοηθητικό διάδρομο δύο φορές, με αποτέλεσμα  σε ένα "S" τα αυτοκίνητα που κατέβαιναν να κινούνται δίπλα σε αυτά που ανέβαιναν την μεγάλη ευθεία (αυτό δεν θα το έκανε ποτέ η Start Line, που έχει δει να συμβαίνουν τα πιο απίθανα πράγματα στους αγώνες). Τελικά, υπήρχαν δύο στροφές 180 μοιρών και τέσσερις γωνίες 90 μοιρών σε διαδρομή σχεδόν τεσσάρων χιλιομέτρων, ενώ για να μειώνονται οι ταχύτητες στις απέραντες ευθείες, έφτιαξαν 5 σικαίην ('S") με λάστιχα και αχυρόμπαλες, όπου τα αυτοκίνητα υποχρεωτικώς ακολουθούσαν το ένα το άλλο. Ολη η πίστα ήταν γεμάτη με "την κατάρα του Τατοίου", το άφθονο γαρμπίλι, που ΔΕΝ μπόρεσε να καθαριστεί όπως είχε δημοσίως υποσχεθεί ο οργανωτής (σε τηλεοπτική εκπομπή μάλιστα). Αυτή ήταν και η αιτία που απο την πολυπληθή κατηγορία Ιστορικών έλειπαν πολλές κορυφαίες συμμετοχές (δεν θα προχωρήσουμε σε ονόματα, είναι γνωστά), συνεπώς απουσίαζαν και πολλά καλά και δυνατά αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να δώσουν θέαμα. Οι ιδιοκτήτες τους φοβήθηκαν την "αμμοβολή", και δεν τους αδικούμε καθόλου, μια και το γαρμπίλι ήταν χειρότερο και περισσότερο απο κάθε άλλη φορά  (τρέξαμε σε όλες τις εκδηλώσεις απο το 2008 μέχρι το 2014). Οσο για τους αγώνες, αφού δώσουμε συγχαρητήρια στους οδηγούς για τις προσπάθειές τους, πρέπει να πούμε ότι όταν μένουν 4 αυτοκίνητα να γυρνούν σε πίστα 3.600 μέτρων, έχουμε αναλογία ένα αμάξι ανά χιλιόμετρο, και το θέαμα υποφέρει, μέχρι που χάνεται εντελώς. Το ίδιο συνέβη και με τις διαφορές δυναμικότητας των άλλων κατηγοριών (πλην Ενιαίου, όπου τα αυτοκίνητα έμειναν κοντά, αλλά τα Skoda είναι πολύ αργά, πολύ αθόρυβα και πολύ αδιάφορα για να ενθουσιάσουν). Συγκεκριμένα, πέρα απο μερικές μονομαχίες που συνήθως τελείωναν με τετ -α -κε  πάνω στο γαρμπίλι που καραδοκούσε σε μεγάλες ποσότητες μερικά εκατοστά έξω απο την αγωνιστική γραμμή, τα αυτοκίνητα "χάθηκαν" στην μεγάλη διαδρομή, και συμβουλεύουμε αν υπάρξει επόμενη φορά, η "πίστα" να παραμείνει στα 2.200 με 2.600 μέτρα (σαν τα Τατόϊ-α των έμπειρων οργανωτών του 2008-2014), όπου οι διαφορές θα είναι μικρότερες και οι θεατές θα βλέπουν συνεχώς κάποιο αυτοκίνητο, ή αυτοκίνητα, μπροστά τους.
 Μετά απο ένα αγωνιστικό γεγονός, η κριτική πρέπει να είναι περιορισμένη και να βοηθά στην βελτίωση της επόμενης διοργάνωσης. Είπαμε λοιπόν αυτά που θεωρούμε σωστά και ακριβή για τον αγώνα και την πίστα που δεν βοήθησε το θέαμα (σαν σχεδίαση), συμπληρώνοντας ότι το Τατόϊ ΔΕΝ είναι κατάλληλο για αγώνες, την στιγμή που υπάρχει "δίπλα" η κανονική και πλήρης πίστα των Μεγάρων. Τέρμα! Οποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, έχει πρόβλημα! Εκτός αν ποντάριζαν στο μέγα ψεύδος "πρώτη φορά μετά απο 35 χρόνια", θεωρώντας ίσως ότι θα υπήρχε "ρετρό" κόσμος να πάει να δει Skoda Fabia!!! Oσο για τα Μαριτσά Ρόδου που ακολουθούν στα τέλη  Οκτωβρίου, και επειδή έχουμε ¨φάει με το κουτάλι" το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, να πούμε ότι ΔΕΝ κάνει ούτε αυτό για μια καλή χάραξη διαδρομής. Το Τυμπάκι Κρήτης είναι προτιμότερο για μετατροπή σε "πίστα", αλλά πρέπει να γίνει σαφές ότι εδώ πρόκειται για επιχείρηση διοργάνωσης αγωνιστικών εκδηλώσεων, και σημασία έχουν οι χορηγοί (και οι πολιτικοί παράγοντες) και όχι ο χώρος. Ας είναι. Ελπίζουμε ότι το αποτέλεσμα, καθώς και η περιορισμένη προσέλευση θεατών παρά την καλή προβολή πριν τον αγώνα (ΑΙΣΧΟΣ όμως για τους τρείς εκφωνητές της ζωντανής αναμετάδοσης της ΕΡΤ 1  που κατάπιαν το ΨΕΜΜΑ της "πρώτης φοράς μετά απο 35 χρόνια", ενώ ένας τους τουλάχιστον ήταν παρών στον αγώνα του 2008!), να "αφυπνίσουν" τους οργανωτές, τους συνεργάτες τους αλλά και τις κεφαλές της ΟΜΑΕ, ώστε να πραγματοποιήσουν μέρος τουλάχιστον της αρχικής, ενδιαφέρουσας, εξαγγελίας τους για αγώνες μέσα σε Ελληνικές πόλεις. Γιατί αγώνες στα αεροδρόμια του Τατοίου και των Μαριτσών έν έτει 2017, είναι, απλά, ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ. Ας μαζέψουν όλους τους χορηγούς και τα βαριά επιχειρηματικά ονόματα των μελών τους, να πάνε να κλείσουν απο τώρα τα Μέγαρα για 12 ημερομηνίες μέσα στο 2018, που μπορούν να τις μοιράσουν σε αγώνες και σε ημέρες προπόνησης για τους αγωνζόμενους. Για "ποικιλία" ας προκηρυχθεί μία φορά Τρίπολη και μία διπλός αγώνας στις Σέρρες. Αν όμως η αγωνιστική κοινότητα βεβαιωθεί ότι έχει σίγουρη μια πίστα μέσα στην Αθήνα, τότε Πρωτάθλημα θα γίνει οπωσδήποτε, ενώ με την συνδρομή του Time Attack οι συμμετοχές θα αυξάνονται αγώνα τον αγώνα. Τα υπόλοιπα, είναι δικαιολογίες και προφάσεις εν αμαρτίαις.

  Αυτά τα ολίγα (ή μήπως ήταν αρκετά;) για αυτή την έκτακτη "επιστροφή" της αρθρογραφίας του Auto Classic, που έγινε άπαξ και κυριολεκτικά επειδή δεν αντέξαμε στο ψέμμα (και περιμέναμε να γίνει ο αγώνας για να αποκαταστήσουμε την πραγματικότητα, απο σεβασμό στις προσπάθειες των οδηγών και όσων δούλεψαν σκληρά αλλά και πλήρωσαν για την πίστα, ασχέτως τελικού αποτελέσματος). Δεν προβλέπεται να υπάρξει άμεση επιστροφή των σχολίων μας σε ένα χώρο που φαίνεται ότι έχει "ξεχάσει" την, ας την πούμε, "ιδρυτική του διακήρυξη", το Ιστορικό αυτοκίνητο, και ένας πρόσθετος λόγος είναι και η στάση πολλών "παραγόντων" (κυρίως του Κλασσικού αυτοκινήτου) που όσο προβάλλονταν απο το δημοφιλές και κορυφαίο σε επισκεψιμότητα blog του Auto Classic ήταν σε συχνή επαφή (έως και φιλική)  μαζί μας, ενώ τους τελευταίους μήνες έχουν ξεχάσει όχι μόνο το τηλέφωνό μας αλλά και την απλή ενημέρωσή μας με ένα e-mail. Τotal erase! Πως πηγαίνει το γνωμικό; "Εμετρήθης, εζυγίσθης και ευρέθης ελλιπής"; Ακριβώς!

2 σχόλια:

  1. Σε όλα τα παραπάνω, όπου σε κάποια δεν μπορεί να έχει κανείς άποψη εάν δεν γνωρίζει καλά πρόσωπα και καταστάσεις (βέβαια, ότι η διακοπή των αγώνων στο Τατόι δεν ήταν τριαντακονταπενταετής το κατανοεί και ο πλέον άσχετος, αρκεί να ανατρέξει στα ντοκουμέντα/τεκμήρια: από δελτία τύπου μέχρι... αναμνηστικά ημερολόγια), ας επιτραπεί η επισήμανση και σχολιασμός της πολύ σωστής παρατήρησης πως η σχετική μονομανία των αγώνων, τύπου Ρεγκιουλάριτι, κατά βάση, γύρω από την ενασχόληση με το ιστορικό όχημα, θα οδηγήσει στη "δημιουργία άλλων εστιών και εκδηλώσεων". Μα, θα πει κάποιος, οργανώνονται και εκθέσεις, συναντήσεις, παρέιντς κ.λπ. κ.λπ. Όμως τη μερίδα του λέοντος την έχουν αγωνιστικού χαρακτήρα εκδηλώσεις τύπου Ρεγκιουλάριτι, εντάξει ενδιαφέρουσες, με καλώς εννοούμενο παρεΐστικο πνεύμα, αλλά η αγάπη για το ιστορικό όχημα δεν πρέπει να ταυτίζεται με την ενασχόληση με ροντ-μπουκ και χρονομετρήσεις. Ακούει κανείς; Σε δύο ή σε τέσσερις ρόδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελα ντε! Ακούει κανείς; Απ΄ότι συνάγουμε απο τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, το νέο Δ.Σ. της έχει επίσης "κόλλημα" με τους αγώνες. Μας βλέπουμε σε μικρές ανεξάρτητες παρέες και συντροφιές να κάνουμε Κυριακάτικες βόλτες! Και μετά θα ενωθούμε σε μεγαλύτερες παρέες, και μετά θα αρχίσουν οι τριβές και οι φαγωμάρες!!! Καθόλου περίεργο που αρκετοί αξιόλογοι συμμετέχοντες σιγά σιγά αραιώνουν τις εμφανίσεις τους σε ένα περιβάλλον που εν μέσω κρίσης τείνει να μεταβληθεί σε καθαρά ανταγωνιστικό, τόσο για οργανωτές όσο και για συμμετέχοντες (πρώην χομπίστες και νυν "αγωνιζόμενους").

      Διαγραφή